crm-nedir - Veribis
Veribis - CRM Hakkında
crm,crm nedir,müşteri ilişkileri yönetimi
13939
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13939,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_popup_menu_push_text_top,qode-theme-ver-9.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

crm-nedir

CRM Nedir?

CRM BİLEŞENLERİ

CRM (Customer Relationship Management) “Müşteri İlişkileri Yönetimi” anlamına gelmektedir. Müşteri memnuniyeti ve beraberinde karlılık en önemli amacıdır. Tanımın elemanlarını ayrı ayrı incelemek gerekirse;

MÜŞTERİ

Kelime anlamı olarak; bir mal veya hizmeti bir bedel ödeyerek alan kişi veya kuruma müşteri denir.  “Çoğu zaman insanlar, siz onlara gösterene kadar neye ihtiyaç duyduklarını bilmezler.

İLİŞKİ

İki şey arasında karşılıklı ilgi, bağ, münasebet, temas. Yapılan eylemlerden ilgili kişilerin haberdar olma durumu da denilebileceği gibi sürecin aktif rol oynayanları olmak şeklinde de tanımlanabilir.

YÖNETİM

Yönetim, amaçların etkili ve verimli bir şekilde gerçekleştirilmesi için koordinasyonu sağlamaya yönelik çalışmaların tümünü ifade eder. Yönetim işletmeyi oluşturan unsurların uyumlu çalışmasını sağlayan bir süreçtir. Bu süreç:

  • Planlama
  • Organizasyon
  • Yürütme
  • Koordinasyon
  • Kontrol aşamalarından oluşur.

CRM `in Önemi

Şirketinizin bünyesinde bir üretim mevcutsa bunun en önemli muhattabı müşterilerdir. Buradan yola çıkıldığında, müşteriyi göz önünde bulundurmalı, onun istek ve ihtiyaçlarına en iyi şekilde karşılamalısınız. Bunu yapabilmek için öncelikle şu soruya cevap verebilmek gerekiyor.

Rakipler her geçen gün artarken, pazar sürekli değişirken, müşteri ile irtibat kurmak zor hale gelmişken, olan müşteriyi garantilemek imkansızken, nasıl karlılık sağlayacağız?

Her gün elinizden bir dolu bilgi geçiyor. Ahmet Bey, Mavi A.Ş.,  İhtiyacı varmış, konuşulmuş, düşünecekmiş… Aynı bilgiler farklı şekilde yarında önünüze gelecek.. Siz geçmişe dönük kaç tanesini hafızanızda tutabileceksiniz? Kaç tane fırsatın kaçtığını, kaç kişiyle görüşüldüğünü, hangi çalışanın neler yaptığını, müşteri adayının süreçte neler yaşadığını nasıl takip edeceksiniz?

CRM bu noktada devreye giriyor. Müşterinin ilişkili olduğu tüm süreçlerin verisini barındırarak, sizlerin süreci yönetebilmeniz için kolaylıklar sağlıyor. Öncesin de piyasa da sizin ürününüze rakip bir elin parmağı kadar ürün varken, her geçen gün seçenek artıyor.. Bu durumda üreticinin kendi farkını ortaya koyabilmesi ve  kendi çalışma sahasını belirleyebilmesi için müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde belirlenmesi gerekiyor. Bunu yapabilmenin en iyi yolu; müşteri ile yakın temas ve bu temasların kayıtları…