Müşteri İlişkileri Yönetimi Hakkında Bilmeniz Gerekenler - Veribis
Veribis - Müşteri İlişkileri Yönetimi
veribis, crm, müşteri, müşteri ilişkileri, müşteri ilişkileri yönetimi
13952
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-13952,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_popup_menu_push_text_top,qode-theme-ver-9.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.1,vc_responsive

musteri-iliskileri-yonetimi

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

Müşteri İlişkileri Yönetimi hakkında konuşmaya başlamadan önce üniversitedeki  hocamın ilk sözü aklıma geldi: “İşletmenin amacı kardır.” Evet, bir işletme sahibi veya çalışanıysanız unutmayın ki, o işletme kar üzerine kuruludur; değilse orası bir dernek veya vakıf olabilir. İşletmenizin kazanç merkeziyse müşterilerinizdir. Müşterisiz bir işletme olabilir mi! O halde, Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda başarılı olamayan bir işletmenin kar etmesi de mümkün olamaz.

Geçmişte Müşteri İlişkileri Yönetimi

Ürün ve hizmet satan işletmelerin sayısı azken, işletmeler çok mutluydu. Çünkü istedikleri fiyatlara ürün ve hizmet satabiliyorlardı. Müşteriler, memnun olmasalar da, alternatifleri olmadığından bu işletmeleri tercih ediyorlardı. Eğer halen rakibi olmayan bir ürün ve hizmet satıyorsanız, son şanslı işletmelerden olabilirsiniz. Aksi takdirde müşteri ilişkileri yönetimi hakkında daha çok şey bilmelisiniz.

Günümüzde Müşteri İlişkileri Yönetimi

Artık zaman değişti. Teknoloji ilerledi. Dünyada yeni çıkan bir ürünün yayılması sadece saatlerle sınırlı. Böyle olunca, firmaların sayısındaki artışla ürün ve hizmet çeşitliliği de arttı.
Önceleri, mecburen satın alan müşteri, şimdi kendisine uygun olan ürünü ve hizmeti satın almaktadır. İşletmeler, çalıştıkları müşterileri kaybetmemek ve yeni müşterileri kazanmak adına ciddi emek harcamaktadırlar. Eski kazançlar artık yok, maliyetler arttı, kar oranları düştü. Maliyetini bilen, müşterisini tanıyan, buna göre ürün ve hizmet geliştirerek piyasaya çıkan işletmeler, karlılıklarını ve devamlılıklarını sağlamaktadırlar.

Müşteri İlişkileri Yönetimi konusunda başarılı olursanız onları daha iyi tanırsınız ve nasıl davranacağınızı daha iyi bilirsiniz. Bir satış temsilcisinin tanıdığı müşteriyi, satış müdürü veya işletme sahibi aynı oranda tanıyabilir mi ? Bu sorunun cevabı ‘evet’ ise ancak işletmenin geleceği için daha uygun adımlar atılabilir,

Veribis CRM;
- Müşterilerinizi tanımanız için size kaynak yaratır
- Müşterilerinizle aynı dili konuşur
- Onları önemsediğinizi kendilerine hissettirir
- Çözümler üretmenizde yardımcı olur.Böylece müşteri memnuniyetini sağlar.

Müşterinize nasıl ulaşıyorsunuz ? Telefonla, faksla (Gülmeyin halen kullanılıyor, bütün gün faksla iş yapan işletmeler var, her iki tarafta mutlu), e-posta ile, ziyaret ederek ….. Seçenek çok, bunlardan birçoğunu kullanıyorsunuz…

Peki, müşteriniz sizin kendisiyle olan ilişkinizden memnun mu ?

  • Yanlış veya geç teklifler, siparişler,
  • Yanlış kişilere bilgiler,
  • Uygun olmayan hitaplar,
  • Hatalı fiyatlar,
  • Değişen satış temsilcilerinizle sonu gelmeyen kısır döngüler.

Müşterilerinizden gelen yakınmalar: “Bana bizi tanıyan birini gönderin” ya da “temsilcim daha bizim sizden neleri aldığımızı bilmiyor”
Yukarıda yer alan olayları veya başkalarını, mutlaka sizler de yaşıyorsunuzdur.

Veribis CRM;
- Operasyonel süreçlerinizi kontrol altına alır,
- Teklifleri, siparişleri, faturalamaları, satış pazarlama aktivitelerinizi yönetir,
- Gerekirse farklı uygulamalarla entegre çalışır,
- Süreçlerinizi doğru ve kısa zamanda çözümler.

Yönetim konusuna iki açıdan bakalım;

  • İşletme Sahibi:
    İşletme sahibi, işletmesinin karlılığını ve devamlılığını hedefler.
  • Satış Pazarlama Yöneticisi:
    Satış Pazarlama yöneticisi, İşletme sahibinin talimatlarını, müşteri temsilcileri aracılığıyla yönetmeye çalışır. Satış Pazarlama yöneticisinin işi hayli zordur;
    – Çok satan mı, karlı satan mı başarılı ?
    – Satışlar neden düşüyor?
    – Sorun satış bölgesinde mi yoksa satış temsilcisinde mi? temsilcileri değiştirsek nasıl olur ?
    – Hangi müşteri temsilcisi daha başarılı?
    – Hangi müşteri daha karlı ? Hangi müşteri A sınıfında ?
    Satış pazarlama yöneticisi, bu tür sorulara cevap bulmak ve elindeki fiyat listesiyle müşterilere satış yapmak zorundadır.
Veribis CRM;

- Analitik düşünmenizi sağlar,
- Müşterilerinize, müşteri temsilcinize ait verileri depolar, analiz eder, raporlanacak bilgi haline dönüştürür, tahminlerde bulunur, size alternatif yollar da gösterir.
- Sizler için geliştirdiğimiz ve her geçen gün geliştirmeye devam ettiğimiz Sanal Müdür, zamandan bağımsız olarak sizin adınıza sürekli düşünür, kritik bilgileri anında tanımlı kişiye e-posta ile bilgilendirir, güncel hayatı takip eder, sektörünüzdeki gelişmeler hakkında sizi bilgilendirir ve hatta hangi müşterilerinizin ilgilenebileceğine yönelik bir çalışma formu da hazırlar.